پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215321
انجام عمل جراحي لاپاراسکوپيک توتال گاسترکتومي براي اولين بار در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1395/04/02 09:26:12
نمایش : 1140
اولين عمل جراحي بسته با دوربين که در پزشکي با عنوان لاپاراسکوپيک توتال گاسترکتومي ياد مي شود، در استان، بر روي بيمار هفتاد ساله در بيمارستان آيت الله كاشاني انجام شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دكتر مهرداد كريمي در گفت و گو با جهانبين نيوز اظهار کرد: اين عمل جراحي بر روي آقاي ۷۰ساله‌اي كه به مدت دو سال از بيماري سرطان معده رنج مي‌برده و دچار ۴۰ كيلو كاهش وزن شده بود در مركز آموزشي درماني آيت الله كاشاني شهركرد با موفقيت انجام شد.

وي تصريح کرد: با عمل جراحي لاپاراسكوپي (جراحي بسته با دوربين) معده بيمار برداشته شد.

کريمي خاطرنشان کرد: اين جراحي ها در دنيا به سمت جراحي هاي با تهاجم اندك است و در ايران نيز در حال پيشرفت است.

فلوشيپ و فوق تخصص جراحي لاپاراسكوپي با بيان اينکه اين عمل جراحي بوسيله لاپاراسكوپي و از طريق ۴ برش به طول ۱ سانتي متر انجام گرديد؛ تصريح کرد: مزاياي آن درد، زخم و عفونت كمتر بوده و در ضمن بيمار سريعتر به حالت طبيعي برگشته و از بيمارستان ترخيص مي‌گردد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي چهارمحال و بختياري،گفت: امكانات لازم براي انجام اعمال جراحي به اين روش در اين مركز فراهم گرديده و كليه اعمال جراحي داخل شكم به اين طريق قابل انجام است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html